A tanárok és az edzők kapcsolata sokszor nem zökkenőmentes. Első látásra egymás versenytársai, hiszen a tanulók kevéske idejéért vetélkednek, miközben mindketten kiemelkedő eredményeket várnak el a gyerekektől. Larry Ferlazzo tanár, az Education Week bloggere bejegyzésében annak járt utána, miként javítható a tanárok és edzők közti együttműködés.
Ferlazzo a közös célok oldaláról közelítette meg a problémát. Megbeszélte az edzőkkel, hogy hetente osztályozzák a gyerekek készségeit azokon a közösen meghatározott területeken, amelyek egyaránt fontosak az iskolai tanulmányok, a sport és általában az életminőség szempontjából. Véleményük szerint ezek az értékek a következők: vezetői és együttműködési képesség, tisztelet, kitartás és felkészültség.
A nem hivatalos osztályzás és a közös gondolkozás révén a pedagógusok számos fontos tanulságot levontak. Mind a tanárok, mind pedig az edzők részéről elvárható például, hogy figyelembe vegyék a gyerekek időbeosztását, és ha a „másik oldalon” éppen nagyobb a terhelés, ők készek legyenek átmenetileg lejjebb adni saját elvárásaikból.
Ha tovább olvasna a témában angolul, az eredeti cikk itt érhető el.