A pedagógusok munkáját támogató útmutató készült látássérült diákok oktatásához

Az Oktatás 2030 Tanulástudományi Kutatócsoport szakmai és módszertani útmutató sorozatának következő kötetében a szerzők látássérült tanulók integrált neveléséhez nyújtanak támogatást.

A kiadvány részletesen bemutatja a látássérülések okait, típusait és ezek következményeit a gyerekek alkalmazkodóképességére, közösségi viselkedésére, iskolai fejlődésére. Az útmutató kitér az érintett gyerekek erősségeire és az általuk használt segédeszközök – szemüvegek, nagyítók, olvasótelevíziók, kézikamerás olvasókészülékek, speciális tanulópadok, falitáblák – bemutatására. Segíti a pedagógusokat a tapintható taneszközök és a napi tevékenységek során használt speciális eszközök közti eligazodásban.

Emellett olyan tanulásszervezési, módszertani és infokommunikációs akadálymentesítési ajánlásokat tesz, amelyek gyakorlati példákkal illusztrálva, a felhasználható segédeszközöket – jegyzetelő készülékeket, Braille-kijelzőket, szoftvereket –  felsorolva segítik a diákok fejlesztését.

Számos támpontot kaphatnak a pedagógusok a látássérültekkel folytatott kommunikáció hatékony formáival kapcsolatban is, valamint ajánlásokat a tananyag-adaptációhoz tantárgyankénti bontásban.

Az útmutató a látássérült tanulók integrált neveléséhez az alábbi linkre kattintva érhető el:
https://www.oktatas2030.hu/wp-content/uploads/2020/09/utmutato-a-latasserult-tanulok-integrlt-nevelesehez.pdf