Az Oktatás 2030 Tanulástudományi Kutatócsoport Tantervi és módszertani útmutató sorozatának részeként megjelent az útmutató a mozgáskorlátozott tanulók integrált neveléséhez. A kötet szerzői részletesen taglalják, milyen lehetséges következményekkel járnak a nevelési-oktatási folyamatra a végtagredukciós fejlődési rendellenességek, a szerzett végtaghiány, az agyi károsodás következtében fellépő rendellenességek és az ortopédiai, valamint egyéb kórformák.
A kiadvány részletesen bemutatja azokat a tényezőket az érintett tanulók esetében, amelyekre a pedagógusok építhetnek, és kitűnő támpontokat ad az ideális tanulásszervezési, módszertani gyakorlatok kialakításához is.
A szerzők végigveszik a mozgáskorlátozott tanulók fejlesztésében alkalmazható speciális eszközöket az írástól az olvasáson át a matematika, természetismeret, vizuális kultúra, technika és tervezés, valamint a testnevelés tantárgyak esetében.
Gyakorlati példákkal illusztrált módszertani ajánlásokat tesznek az óravázlatok készítésétől kezdve a szenzoros fejlesztő játékokon át a sikerrel alkalmazható szoftverek, filmek, videók bemutatásáig.
Az útmutató a mozgáskorlátozott tanulók integrált neveléséhez teljes terjedelmében itt érhető el: